Tuesday, May 28, 2013

PIALA FA: Perlawanan Pahang & Johor DT Di Tunda - Isu Keselamatan




Salam Blogger,

Hari Ini Dalam Sejarah! Stadium Penuh, Padang Elok, Pemain 22 orang di dalam padang tetapi sepak mula tak dapat di mulakan! Semuanya sebab penonton! 

Malam ini BP menonton secara langsung bagaimana sebuah perlawanan bola sepak di tangguhkan atas isu keselamatan. Perlawanan separuh akhir malam ini sepatutnya menemukan Pahang Darul Makmur melayan kunjungan pasukan Johor Darul Takzim (JDT)

Bermula dengan isu limpahan penyokong tuan rumah, penyokong membanjiri stadium keramat mereka sehingga ke kawasan trek stadium. Setelah hampir 45 minit memujuk, penyokong pahang 'redha' dan kembali ke kawasan penyokong. Tak sampai 15 minit isu ini dapat diselesaikan oleh Match Commisioner (MC) dan pihak keselamatan, penyokong JDT pula di baling objek daripada luar stadium.

Ini telah memaksa perlawanan di tunda ke jadual yang akan di beritahu kelak. Buat BP, ada beberapa persoalan sehingga jadinya isu ini:

a) FAM dan persatuan bola sepak negeri Pahang harus menyiasat 'fenomena' limpahan penyokong pada malam ini. Pada khemat BP, mungkin adanya aktiviti penjualan tiket palsu mahupun ulat tiket telah menggangu kelancaran perlawanan pada malam ini.

b) FAM harus menyediakan 'contingency plan' menghadapi situasi getir seperti malam ini.

c) Sikap penonton juga harus lebih bertanggungjawab dan berdisiplin.

Atas kejadian ini, pihak berkecuali harus mengadakan siasatan dan BP cadangkan hukuman yang berat kepada pihak bertanggungjawab kerana bola sepak kita, imej kita!

Adios!

BP

Update: SEPARUH AKHIR PIALA FA : Perlawanan Di Tunda, Persatuan Bola Sepak Di Denda

IKLAN:


No comments:

Post a Comment

Segala Komen Amat Di Alu-Alukan. BP tidak akan bertanggungjawan segala komen yang menyinggung mana-mana pihak. Komenlah dengan berkhemah.

Blogbuster Campaign - by Nuffnang